Succesvolle reorganisatie IC Companys

Peak performance.jpg

In januari 2013 begon IC Companys met het opstarten van een nieuwe strategie. De twee slechtpresterende merken Jackpot en Cottonfield werden verkocht en de overige merken werden onderverdeeld in twee segmenten: Het premium segment en het middensegment. Deze nieuwe strategie had direct een positieve invloed op het bedrijfsresultaat en in 2014 is IC Companys doorgegaan met het reorganiseren van de organisatie.

IC Companys verkoopt middensegment

In maart heeft het bedrijf de volgende stap gezet in de herstructurering. Het gehele middensegment bestaande uit de merken InWear, Matinique, Part Two, Soaked in Luxury en Companys is nu in handen van DK Company, eveneens een Deens modeconcern. Het segment werd verkocht voor 50 miljoen kroon (6 miljoen euro) en een aandelenpakket van 126 miljoen kroon (16 miljoen euro) ter waarde van 10% van het bedrijf. De reden van de verkoop was de omzetdaling in het middensegment van 16% over de eerste helft van het gebroken boekjaar 2013/14. De focus lag na de tweedeling al op het premium segment maar na de verkoop denkt CEO Mads Ryder betere resultaten te boeken door de volledige focus op de topmerken Peak Performance, Tiger of Sweden en By Malene Birger.

We zijn ervan overtuigd dat IC Companys betere resultaten zal kunnen bereiken door zich focussen op de merken in het premium segment. Daarmee opereren we in een aantrekkelijke markt met sterke groeicijfers en een goed verdienmodel- CEO Mads Ryder van IC Companys

IC Companys verder als IC Group

IC Group

Het bedrijf gaat na al deze veranderingen verder onder de naam IC Group. Bij de nieuwe propositie hoort ook een nieuwe bedrijfsnaam vond de organisatie. Anderhalf jaar na de start van de reorganisatie spreken de feiten voor zich. De focus op het premium segment en de verkoop van de overige merken heeft goed uitgepakt voor IC Companys. In het gebroken boekjaar van 2013/14 is de hoogste omzet geboekt in vijf jaar tijd. Daarnaast is er ook een flinke toename van de winst. De omzet is het afgelopen jaar met 6% gestegen tot 2,56 miljard kroon. (343 miljoen euro) tegen 2,42 miljard vorig jaar. De nettowinst is gestegen van 3,8 miljoen kroon in 2012/13 naar 164,5 miljoen kroon(22 miljoen euro).

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email