Premium strategie IC Companys werpt vruchten af

De strategie van IC Companys om zich te focussen op het premium segment blijkt voor het bedrijf zeer effectief. In de periode 2012/2013 steeg de omzet van de exclusievere producten van het Deense bedrijf met 18% naar 1.064 miljoen Deense kronen; zo’n 142,6 miljoen euro. De totaalomzet steeg daarmee met 1% naar 3.314 miljoen kronen.

Lets_go_get_small

Vernieuwde strategie

Begin 2013 begon IC Companys met de nieuwe strategie. In het plan werden eerst de slechtlopende merken Jackpot en Cottonfield in de verkoop gezet, die eind mei door supermarktketen Coop opgekocht werden. De overgebleven merken werden ingedeeld in twee segmenten: Peak Performance, Tiger of Sweden en By Malene Birger belandden in de premium groep, en Inwear, Part Two, Matinique, Soaked in Luxury en Companys belandden in het middensegment.

Niet de gehele premium groep liet een stijging zien in omzet: het outdoor label Peak Performance zag hun omzet met 5% dalen naar 931 miljoen Deense kronen. Echter, de operationele winst is wel van 55 miljoen kronen naar 69 miljoen gestegen, en daar is het bedrijf meer dan tevreden mee.

peak-performance-heli-mountain

Premium merk Peak Performance

Peak Performance is het grootste Scandinavische merk op het gebied van indoor- en outdoor sportkleding. Ze focust zich op functionele, eenvoudige, milieuvriendelijke en duurzame sportkleding en –schoenen, geperfectioneerd voor de gelegenheid waarbij het gedragen zal worden. Of je nu gaat duiken, bergbeklimmen, wintersporten of golfen, zo wordt op hun website gesteld, bij Peak Performance ben je voor uitstraling, duurzaamheid én hoge kwaliteit aan het juiste adres. Sinds 1995 hanteren ze een succesvol franchise-concept, waardoor meer dan 50 kleinhandelaren over de hele wereld hun eigen Peak Performace-winkels hebben.

Producten van Peak Performance zijn verkrijgbaar bij sport- en outdoor winkels door heel Nederland, en in vrijwel elke in golf gespecialiseerde winkel. De eerste Peak Performance winkel is gevestigd in Nijmegen.

Twitter Digg Delicious Stumbleupon Technorati Facebook Email